مواد غذایی و سوپرمارکتی

بررسی مواد غذایی و طرز پخت آن ها

مواد غذایی و سوپرمارکتی

بررسی مواد غذایی و طرز پخت آن ها

نگهداری سبزیجات و میوه

برای اینکه سبزیجات و میوه را مدت طولانی تری در یخچال نگهداری کنید:میوه و سبزی جات و کاهو را پس از ضد عفونی کردن و شستن، روی صافی قرار داده تا آب اضافی آنها گرفته شود، سپس ظرف پلاستیکی در دار و محکم را انتخاب کرده، کف ظرف را دستمال کاغذی ضخیم (مخصوص آشپزخانه) انداخته و سبزی یا کاهو و یا میوه مورد نظر را داخل آن گذاشته و دوباره روی آن را دستمال می اندازیم و سپس در ظرف را محکم می بندیم، بدین طریق مدت طولانی میتوان میوه و سبزیجات را نگهداری کرد.

برای نگهداری لیمو ترش میتوان آنها را پس از شستن و خشک کردن داخل پاکت کاغذی ریخته و مدت 5 تا 6 هفته آنها را تازه و شاداب نگهداری کرد. برای نگهداری گوجه فرنگی نیز ابتدا در موقع خرید سعی شود که از گوجه های سفت و پوست نازک استفاده کرد که بیشتر بماند. پس از شستن و ضد عفونی کردن و خشک کردن آنها را داخل کیسه نایلونی ریخته و در آن را ببندید و با سوزن چند سوراخ روی کیسه بزنید و در یخچال بگذارید.

نگهداری انواع کیک: برای نگهداری کیک معمولی آن را داخل جعبه شیرینی گذاشته یک تکه نان را آب زده داخل جعبه بگذارید و آن را در یخچال بگذارید رطوبت نان باعث میشود کیک تازگی خود را حفظ کند. اگرکیک میوه ای بود، چند برش سیب خوراکی کنار آن قرار داده و در یخچال نگهداری کنید، اینکار باعث میشود کیک تازه بماند. در مورد کیک خامه ای، کیک را داخل جعبه گذاشته ، در جعبه را بسته و آن را داخل کیسه نایلون بزرگی قرار دهید، در کیسه را باید محکم با چسب ببندید و کیسه را داخل یخچال قرار دهید. این کار باعث می شود که خامه کیک طعم مواد داخل یخچال را نگیرد. در مورد بیسکویت نیز اگر میخواهید همیشه ترد و شکننده بماند، داخل جعبه بیسکویت چند حبه قند بگذارید و در جعبه را ببندید و هرگز جعبه را داخل کیسه نایلونی قرار ندهید چون بیسکویت ها نرم میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.