مواد غذایی و سوپرمارکتی

بررسی مواد غذایی و طرز پخت آن ها

مواد غذایی و سوپرمارکتی

بررسی مواد غذایی و طرز پخت آن ها

بیسکویت چای

با اطمینان می شود ادعا کرد که شما هم تا به حال بیسکویت چای نخورده اید!

اشتباه نکنید منظور از بیسکویت چای، بیسکویتی نیست که با چای خورده می شود، بلکه بیسکویتی است که در آن از بافت برگ سبز چای استفاده شده است. به جای تعجب دست به کار شوید پشیمان نمی شوید.

مواد لازم  برای ۳۶ عدد بیسکویت

  • ۱۵۰ گرم کره (نگینی خرد شود)
  • نصف پیمانه شکر قهوه ای
  • ۲ ق س چای خشک معطر
  • ۱عدد تخم مرغ (زده شود)
  • ۲۰۰ گرم آرد

فراجاق گاز را با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد یا ۳۷۵ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. کاسه بزرگی آماده کنید و کره را همراه با شکر قهوه ای در آن بریزید و آن قدر هم بزنید تا حالت کرمی پیدا کرده و رنگ آن روشن شود. برگ چای سبز خشک شده را کمی خرد کرده و به مخلوط کره و شکر بیفزایید. تخم مرغ زده شده را به مخلوط بالا اضافه کنید و آرد را هم کم کم بیفزایید. برای مخلوط کردن مواد، از دستانتان استفاده کنید. با دست آنقدر مواد را ورز دهید که خمیری یکنواخت حاصل شود.

خمیر حاصل را روی سطح آردپاشی شده به صورت مکعبی با ۲۳ سانتی متر طول و قطر ۴ تا ۵ سانتی متر در آورید، سپس این خمیر تکه ای رالای سلفون بپیچید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شده و خودش را بگیرد.

بعد از این مدت با چاقوی تیز این مکعب را به صورت عرضی به مستطیل هایی با قطر نیم سانتی متری تبدیل کنید. روی سینی فر را کاغذ شیرینی پزی پهن کنید و بیسکویت ها را روی کاغذ با فاصله بچینید. وقتی سینی از بیسکویت پر شد بیسکویت ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. بعد از این مدت شیرینی را در ظرف موردنظر بچینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.